Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady distanční výuky na vzdělávání v oboru kuchař-číšník
Poustecká, Petra ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
NÁZEV: Dopady distanční výuky na vzdělání v oboru Kuchař-číšník ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá distanční výukou odborného výcviku na středních odborných učilištích v době mimořádných epidemiologických opatření v letech 2020 -2021 a jejími dopady. Reaguje na situaci v českém školství během pandemie Covid - 19, kdy byla zavedena distanční výuka nejen na základních a středních školách, ale i na vysokých školách z důvodů omezení šíření nákazy. Je rozdělena do dvou částí, a to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsána protiepidemiologická opatření, která byla uvedena do praxe na základě vládních nařízení. Dále teoretická část sumarizuje výsledky dostupných výzkumů zabývajících se distanční výukou. Teoretická část také popisuje vzdělávání v oboru kuchař - číšník. Jedním z hlavních okruhů zájmu je průběh a výsledky závěrečných zkoušek na učebním oboru kuchař - číšník. Závěrečné zkoušky v učebních oborech byly diskutovány s ohledem na absenci odborného výcviku. Teoretická část tedy pojednává rovněž o praktické výuce a závěrečných zkouškách. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zkušenosti učitelů odborného výcviku na různých školách stejného zaměření v době pandemie. Pojednává o tom, jakým způsobem byl vyučován odborný výcvik, jaké platformy byly v rámci výuky využívané, jak...
Úspěšnost studentů studijního programu Management TV a sportu ve vybraných předmětech v době prezenční a distanční výuky
Náhlovský, Daniel ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Viplerová, Tereza (oponent)
Název: Úspěšnost studentů studijního programu Management TV ve vybraných předmětech a sportu v době prezenční a distanční výuky Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo porovnat úspěšnost studentů bakalářského studia studijního programu Management tělesné výchovy a sportu v době prezenční a následně distanční výuky, přičemž pozornost byla zaměřena na studenty 1. ročníků studijního programu Management tělesné výchovy a sportu bakalářského studia. Metody: V první části práce byla aplikovaná kvantitativní výzkumná metoda, tj. komparace. K realizaci výzkumu, bylo nejprve nutné získat data o studijních výsledcích studentů 1. ročníků v akademických letech 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020 a 2020/2021 u konkrétních povinných předmětů akreditace. Tato data mi poskytl v anonymizované formě vedoucí bakalářské práce pomocí Studijního informačního systému UK. Výzkumný a zároveň základní soubor představoval studenty 1. ročníků, kteří měli zapsaný konkrétní povinný předmět akreditace ve sledovaných akademických letech, nezávisle na tom, zda uspěli či nikoliv. V druhé (kvalitativní) části výzkumu byl prováděn polostrukturovaný hloubkový rozhovor s učiteli těch předmětů, kde byly zpozorovány výrazné odchylky a rozdíly ve výsledcích studentů ve sledovaných akademických letech. Výsledky: Výsledky, kterých jsem...
Očekávané výstupy žáků dechového oddělení ZUŠ z pohledu RVP a z pohledu rodičů
KUBÍNOVÁ, Eva
Práce se zabývá očekáváním rodičů žáků dechového oddělení základních uměleckých škol a očekávanými výstupy, které stanovuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Obě oblasti jsou komparovány s důrazem na to, v čem se liší. První část se věnuje teoretickému základu tématu a klíčovým pojmům, jako základní umělecká škola, Rámcový vzdělávací program, klíčové kompetence, očekávané výstupy a očekávání rodičů. Druhá část představuje výzkum rodiči očekávaných výsledků, který navíc zjišťuje, jaké nedostatky vnímají rodiče žáků ve výuce na ZUŠ. Výzkum se inspiruje v přístupu Jonathana Lilliedahla a Evy Georgii-Hemming a jejich odborném článku Parental expectations of the Swedish municipal school of arts. Analyzován je Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání s důrazem na části týkající se cílů, klíčových kompetencí a zejména očekávaných výstupů dechového oddělení. Závěrečná kapitola představuje odlišnosti mezi rodiči očekávanými výstupy a RVP ZUV.
Intenzita používání vyučovacích metod učiteli a jejich vztah s výsledky vzdělávání
Korbel, Václav
Jedním ze dvou hlavních cílů národní Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+ je proměna obsahu a způsobu výuky. Větší důraz má být kladen například na skupinové aktivity, projektovou výuku, aplikaci znalostí v různých kontextech nebo badatelskou výuku. Existuje ovšem relativně málo studií analyzujících využívání různých typů vyučovacích metod učiteli na prvním stupni základní školy v České republice (ČR) a zahraničí a jejich vztah s výsledky. Tato studie využívá longitudinální data reprezentativního vzorku žáků základních škol k analýze, v jakém procentu hodin se v ČR a zahraničí využívají čtyři typy metod: 1) přednášení, 2) osvojení, 3) porozumění a 4) testování. Kromě toho se zaměřujeme na otázku, jaký vztah mají vyučovací metody s pokrokem ve čtenářských dovednostech a matematice mezi 4. a 6. ročníkem. Vyučovací metody byly sbírány od učitelů čtvrtého ročníku formou dotazníků v rámci výzkumu TIMSS 2011. Pro odhad vztahu vyučovacích metod a výsledků využíváme faktu, že žáci byli v obou ročnících testováni ve dvou předmětech. Proto můžeme odhadnout, jak se liší pokrok, když je žák mezi předměty učen jinou intenzitou metod (fixní-efekty na úrovni žáka).
Návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie
Vondrová, Anna ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Libra, Jiří (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Název práce: Návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie Východiska: Studijní obor adiktologie je interdisciplinární obor zabývající se léčbou a prevencí závislostí a závislostního chování. Obor adiktologie stále hledá svou pozici, napomoci by mohlo vytvoření dokumentu definující kompetence této profese, které by přinesly transparentnost v praxi i v kontextu dalších souvisejících oborů. Jako základ pro definování profesních kompetencí může sloužit návrh kompetencí absolventa pregraduálního studia adiktologie. Cíle: Cílem práce je vytvořit návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie. Dílčími cíli jsou vytvoření návrhu formulací výstupů z učení a porovnání získaného návrhu kompetencí se zahraniční formulací kompetencí pracovníků v adiktologických službách. Metody: Výzkumný soubor tvoří akreditační spisy pregraduálního stupně studia adiktologie a informace o vyučovaných předmětech zaznamenané ve Studijním informačním systému Univerzity Karlovy, které byly podrobeny obsahové analýze a pomocí metodiky projektu Q- RAM byly formulovány výstupy z učení (znalosti, dovednosti, obecné způsobilosti) pro jednotlivé předměty, tyto byly následně zobecněny pro úroveň oboru a formulovány do podoby kompetencí. V druhém kroku byly...
Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu
Smagulova, Gulmira ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu" pojednává o systému hodnocení kvality v oblasti vysokoškolského vzdělávání v České republice a v Kazachstánu. Byla provedena kvalitativní analýza dokumentů v oblasti zajištění kvality vzdělávání, také vnitřního a vnějšího hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání a analýza aktérů. Na konci analýzy jsou nabízena doporučení pro centrální úroveň a síť vysokých škol.
Předškolní vzdělávání a tendence jeho vývoje
Sládková, Marie ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Rigorózní práce se zabývá vývojem předškolního vzdělávání v České republice se zaměřením na časové období školních roků 2005/2006 - 2015/2016. Toto období bylo zvoleno z důvodu, že záměrem autorky bylo posoudit delší časové období na základě údajů ve výročních zprávách ČŠI. V době tvorby práce byla dostupná výroční zpráva za poslední uvedený školní rok. Cílem je identifikovat a vyhodnotit tendence v předškolním vzdělávání s vymezením daného časového rozmezí. Text je rozdělen do několika částí, kdy se zabývá předškolním vzděláváním v ČR. V teoretické části práce nastiňuje vývoj předškolních institucí a vnější podmínky předškolního vzdělávání. Popisuje stav jednotlivých segmentů, které jsou součástí předškolního vzdělávání. Přináší analýzu kurikulárních dokumentů, zmiňuje se o současné situaci v odborné přípravě předškolních pedagogů a udává tendence v této oblasti. Další oblast je věnována náhledu na předškolní vzdělávání v některých evropských zemích. V důsledku toho, že se ve výzkumné části práce věnuje ředitelům škol, je nabídnut pohled na specifiku výkonu této funkce. Jelikož práce nabízí analýzu výročních zpráv ČŠI, text pojednává o jejich významu a o činnosti ČŠI. Výzkumná část se zabývá komparativní analýzou dat získaných z výročních zpráv ČŠI za období deseti školních roků se zaměřením na...
Princip interaktivity v multimediálních výukových materiálech u žáků 3. a 4. ročníku základní školy
Tetourová, Tereza ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Cílem práce bylo zodpovědět otázku, zda má interaktivita (ve smyslu možnosti řešit nastolené problémy) implementovaná ve výukových multimediálních materiálech pozitivní vliv na učební výsledky žáků. Žáci ve věku 3. a 4. třídy (N=142) byli rozděleni do dvou skupin a přibližně 20 minut se učili o přírodovědném tématu. První skupina žáků studovala z interaktivního materiálu - krátké výukové hry. Druhá skupina z materiálu neinteraktivního - krátké výukové animace. Jako proměnné nám sloužily učební výsledky žáků, míra motivace interagovat s příslušným výukovým materiálem a hodnocení percipované atraktivity. Na základě teorií multimediálního učení (CTML, CATLM) jsme předpokládali, že interaktivita přispěje ke zvýšené míře motivace, kladnějšímu hodnocení a lepším učebním výsledkům. Tyto předpoklady se nám potvrdily jen z části. Interaktivita měla pozitivní vliv na míru motivace i hodnocení žáků, k lepším učebním výsledkům však nepřispěla - mezi skupinami nebyl prokázán rozdíl. Za jedno z možných vysvětlení těchto výstupů považujeme teorii kognitivní zátěže J. Swellera. KLÍČOVÁ SLOVA Multimediální vzdělávání, interaktivita, výuková animace, výuková hra, výsledky učení
Návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie
Vondrová, Anna ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Libra, Jiří (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Název práce: Návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie Východiska: Studijní obor adiktologie je interdisciplinární obor zabývající se léčbou a prevencí závislostí a závislostního chování. Obor adiktologie stále hledá svou pozici, napomoci by mohlo vytvoření dokumentu definující kompetence této profese, které by přinesly transparentnost v praxi i v kontextu dalších souvisejících oborů. Jako základ pro definování profesních kompetencí může sloužit návrh kompetencí absolventa pregraduálního studia adiktologie. Cíle: Cílem práce je vytvořit návrh kompetencí absolventa pregraduálního stupně studijního oboru adiktologie. Dílčími cíli jsou vytvoření návrhu formulací výstupů z učení a porovnání získaného návrhu kompetencí se zahraniční formulací kompetencí pracovníků v adiktologických službách. Metody: Výzkumný soubor tvoří akreditační spisy pregraduálního stupně studia adiktologie a informace o vyučovaných předmětech zaznamenané ve Studijním informačním systému Univerzity Karlovy, které byly podrobeny obsahové analýze a pomocí metodiky projektu Q- RAM byly formulovány výstupy z učení (znalosti, dovednosti, obecné způsobilosti) pro jednotlivé předměty, tyto byly následně zobecněny pro úroveň oboru a formulovány do podoby kompetencí. V druhém kroku byly...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.